segunda-feira, 5 de dezembro de 2016

Domingo, 4 de Dezembro, 2016 - Lençóis

Day 4: Sunday, 12/04/2016

Today we woke up at around 6:00 and went to eat breakfast. We left the hotel around 7:15 and traveled 1 hour to a gas station. There we took a van up a mountain in 4 groups. When all of us arrived at the base of the mountain called Pai Inácio we took a  hike that lasted 20 min. When we arrived on top of the mountain with an amazing view that overlooked Chapada Diamantina, we took many pictures and listened to a man tell a story of the history of the mountain.  We walked back down the hill and were able to purchase natural fruit juice for only 4 RS. We traveled back to the city of Lençois to eat lunch and buy souvenirs. From there we never saw the bus again as we continued walking 6 km to a place with a natural water slide. There, the water was very refreshing, the slide was long and slippery, and we got to jump off rocks. We were there about two hours before we had to walk back before it got to dark and unsafe. When we arrived back to the hotel many of us jumped in the pool or took a shower until dinner was ready to be served at 7:30. After dinner we watched capoeira and got to learn more about the history of the dance. Apparently the slaves would dance it as a disguise to practice their defense. Following that, we had a meeting where Thomas was the new holder of the pacifier.

-----------------------------------------------------------

Dia 4: Domingo, 04/12/2016

Hoje nós acordamos mais ou menos as 6 horas da manhã e tomamos café da manhã. Nós saímos do hotel as 7:15 e viajamos uma hora ate um posto. La nós pegamos uma van em quatro grupos para a base do morro do Pai Inácio. Depois nós fizemos uma caminhada que durou vinte minutos. Quando chegamos ao topo de morro nos deparamos com uma vista maravilhosa que alcançava toda região da Chapada Diamantina. A gente tirou muitas fotos e escutou um homem contando a história do morro. Nós retornamos para a base do morro aonde tomamos aqueles sucos naturais que só existem no Brasil por apenas R$4,00. Nós voltamos para Lençóis onde almoçamos e compramos lembrancinhas. Depois disso nunca mais vimos o ônibus por que nós continuamos a caminhar mais 6 km até o escorregador natural. A água era muito refrescante. O escorregador era longo e muito escorregadio. Além disso, pudemos pular de pedras para dentro do rio. Ficamos lá por duas horas antes de retornar. Depois disso ficou escuro e era perigoso por causa da trilha na mata fechada repleta de pedras. Quando chegamos ao hotel nos pulamos na piscina e outros foram tomar banho. As 7:30 nós tivemos o jantar de todos os dias. Depois do jantar nós vimos um show de Capoeira e aprendemos um pouco mais sobre a história desta dança. Aparentemente os escravos dançavam como disfarce para poderem praticar autodefesa. Na sequência nos tivemos uma reunião onde Thomas foi eleito para o jegue porreta.

Jake & Julia (Hawaii & Áustria).