segunda-feira, 5 de dezembro de 2016

Sexta-feira, 2º de Dezembro, 2016 - Salvador / Lençóis

Day 2 (Friday): December 2nd, 2016 - Salvador \ Lençóis

Today we checked out at 5:30am, we had breakfast at 6am, there were bread, eggs and sausages, after that I think we went on a comma because everyone was so tired, because we got up early and the trip was 7 hours long. After waking up they handed us a sheet with lyrics of Brazilian songs, which we danced and sang to. We arrived at Lençóis around 1pm, and we spread out to eat lunch at different places. After that we had to walk all the way to the hotel which is located at the top of a hill, luckily for us the bus had already dropped the suitcases there. We checked in, left everything in our rooms and left to Rio Serrano, which is a little mountain with natural swimming pools, we also visited the Salão das Areias Coloridas (Room of the colorful sands) which is a cave like segment made up with pieces that broke of the mountain (you´ll understand if and when they add pictures), there are rocks that have a sand that is similar to make-up and we painted our faces. Everyone was dying because of the heat and was looking forward to jump into the pools. We got back to the hotel and everybody jumped into the normal swimming pools, after that we took dinner (it was a delicious buffet, with dessert included). We also had Brazilian dancing lessons, which were a lot like zumba to be honest; we learned forró, funk and samba. We had our daily meeting, in which we discovered that there’s a giant pacifier that you have to carry for 24 hours, if you win the daily nomination for the doing the most not intelligent/funny , that person a.k.a.  Jegue Porreta (Cool Donkey) gets a superpower which is that he can scream Jegue Porreta (just one time) when and wherever within 24 hrs and everyone, coordinators included, have to lay on the ground and wave your  arms and legs like an angry spoiled child, tonight Klara won because she can´t make a fish face and spent the whole day practicing it. Curfew 12 hrs.

-----------------------------------------------------------------

Dia 2 (Viernes): Deciembro 2, 2016 - Salvador / Lençóis

Hoy hicimos el check out a las 5:30am. Desayunamos a las 6, había huevos, pan y salchichas, después de eso que entramos en un coma, porque todos estábamos muy cansados por haber despertado tan temprano y además de eso el viaje duro 7 horas. Después de despertar nos dieron una hoja con la letra de canciones brasileñas, las cuales cantamos y bailamos. Llegamos a Lençóis a la 1 de la tarde, y nos separamos para comer cada quien en diferentes lugares.  Después de eso caminamos hasta el hotel, el cual esta hasta la cima de una colina, por suerte el camión ya había dejado las maletas en el hotel. Hicimos el check in y dejamos todo en nuestros cuartos y fuimos para Rio Serrano, es una pequeña montana con piscinas naturales, también fuimos al Salão das Areias Coloridas (Salón de las arenas coloridas) es un segmento parecido a una cueva formado por piezas que se han desprendido de la montana (van a entender cuando y si es que agregan imágenes), dentro del salón hay arenas que tienen un parecido al maquillaje y nos pintamos la cara. Todos estaban muriendo por el calor y querían meterse a las piscinas. Llegamos al hotel y todos nos metimos a las albercas normales. Fuimos a cenar (era un delicioso bufet con postre incluido). También tuvimos clases de baile brasileño, las cuales fueron muy parecidas a una clase de zumba; aprendimos forro, funk y samba.  Tuvimos la reunión diaria en la cual descubrimos que hay un chupón gigante, que alguien tiene que cargar por 24 horas si gana la nominación por hacer lo mas no tan inteligente o algo chistoso, esa persona a.k.a. Jegue Porreta  (Burro Chilo) gana un súper poder el cual le permite gritar (durante esas 24 hrs) Jegue Porreta (solo una vez)  donde y en cualquier momento y todos incluyendo a los coordinadores tienen tirarse al suelo y mover sus brazos y piernas como un niño malcriado enojado, Klara gano por qué no puede hacer una cara de pez/ boca de pescado y paso todo el día practicando. Toque de queda 12 hrs.